Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van miloumichelle - WaarBenJij.nu Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van miloumichelle - WaarBenJij.nu

Ayutthaya

Door: Milou

05 November 2017 | Thailand, Ayutthaya

Aangekomen in Ayutthaya! Na een prima vlucht via Istanbul, helaas besloot mijn telefoon er daar tijdens het wachten mee op te houden, aangekomen in Bangkok. Na aankomst zijn we na een tosti van de 7-11 met de metro en trein gelijk weer vertrokken. In Ayutthaya op het station stond een tuktuk om ons naar het hotel te brengen. We hadden niet echt zin meer om met onze backpack op nog 4 km te lopen. Even op onze kamer gechilled en daarna naar de lokale markt gegaan om een diner te scoren. Nadat we heen en terug waren gelopen langs alle kraampjes kwamen we tot de conclusie dat we geen ‘kikkerdril’ in een plasticzakje of andere onsmakelijke gerechten wilden. We kozen voor een lokaal restaurantje aan de overkant van de weg. Waar we loempia’s, red curry, garlic chicken en 2 cola bestelden. Lekker gegeten en ik hoefde bij het afrekenen maar €3,50 te betalen voor ons samen. Daarna met de tuktuk weer naar het hotel. We konden lopend de weg namelijk niet terug vinden. In onze kamer nog even gekletst om redelijk op tijd te gaan slapen.

Vrijdag hebben we lekker uitgeslapen om daarna een ontbijt te scoren op markt tegenover ons hotel. Helaas liepen we hier tegen hetzelfde probleem aan als gisteravond. Dezelfde gerechten en alles was warm. We zijn uiteindelijk terug gegaan met een beker ijskoffie en een beker yoghurt met aardbeien. Ons ontbijt hebben we gegeten aan de rand van het zwembad, waar we maar tot in de middag zijn blijven liggen.
Tegen de avond zijn we op weg gegaan naar het station van Ayutthaya om treinkaartjes te kopen voor de nachttrein naar Chiang Mai vrijdagavond. Op weg hier naartoe kwamen we een telefoonshop tegen, want mijn telefoon heeft het tijdens onze heenreis in Istanbul begeven. Gelukkig wist de beste man een trucje en deed hij het zo weer. Helaas kon hij me niet uitleggen hoe hij dit gedaan had omdat hij geen Engels sprak. Op het station vertelde de man achter het loket ons dat er geen slaapplekken waren in de nachttrein alleen nog maar zitplekken. Wat zou betekenen dat we 12 uur in de trein zouden zitten. Zijn advies was om zaterdagmiddag even terug te komen om te kijken of er misschien slaapplekken geannuleerd waren. Dit zouden we dan maar doen. Lichtelijke teleurgesteld gingen we opzoek naar een restaurantje om iets te eten. Hier zijn we blijven plakken met de nodige Chang biertjes. Ons diner van vanavond was iets duurder, mede door de biertjes, namelijk €18. Onder het eten hebben we bedacht dat we voor zaterdag de hele dag fietsen wilden huren.

Zaterdagochtend op tijd uit bed om na een beker yoghurt met aardbeien op zoek te gaan naar fietsen verhuur omdat die bij ons hotel helaas niet mogelijk was. Alle fietsen waren daar ‘gebroken’. Gelukkig zat er in het straatje naast ons hotel een andere fietsenverhuur. Voor €2 hadden we de hele dag twee fietsen tot onze beschikking. We moesten echter wel voor 18:00 uur terug zijn want dat word het donker en onze fietsen hadden geen ‘fire’. Geen licht dus. Na een anderhalf uur te hebben rond gefietst en wat reünies en tempels gekeken te hebben kwamen we er achter dat we ons slot vergeten waren. Omdat we toch naar het station moesten maar langs de fietsen verhuur gegaan om deze alsnog even op te halen. Daarna naar een soort ‘taxiboot’ die je voor €0,12 naar de overkant van de rivier brengt. Terwijl we zaten te wachten hadden we het over de mensen die van de boot kwamen, wie waar vandaan zou komen. Zie we op eens onze oude huisgenoot Bart met zijn vriendin van de boot komen. Hoe toevallig! We hebben even bijgekletst en toen zijn we de rivier over gestoken op naar het station! Toch met een beetje klamme handjes naar het loket en wat denk je; ze hadden slaapplekken voor de trein van 21:07!! We waren allebei dolgelukkig. We zouden vanavond voor €22 p.p. in de trein kunnen slapen in plaats van zitten. Dit hebben we dan ook even gevierd met een lekker lunch; Pad Thai, spring roll en franse frietjes. Kosten; €6,50
Na de lunch zijn we verder gaan fietsen langs verschillende tempels en reünies. Onderweg kwamen we toch nog olifanten tegen waar op gereden mag worden. Helaas. Op de terug weg hebben we boodschappen gedaan voor in de nachttrein en onze fietsen ingeleverd. We hebben bij ons hotel gewacht tot het zover was om naar de trein te gaan. Zo konden we onze dagboekjes even bijwerken en telefoons opladen. Voordat we daadwerkelijk in trein stappen hebben we nog even ergens wat gegeten.

Tot zover ons Ayutthaya avontuur!!
Tot in Chiang Mai!

• 05 November 2017 - 09:01

Antje:

Terwijl hier de hagelstenen op het dak klettert lees ik je verslag
    Leuk om een beetje mee te reizen.

• 06 November 2017 - 12:37

Rita:

Ha meiden,
    Een goed begin van jullie reis zeg.Leuk om het zo een beetje te volgen waar jullie zoal uithangen.
    En wat een prijzen voor het eten en drinken..
    Goede trip verder.
    Groetjes,