Koh Phangan!! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van miloumichelle - WaarBenJij.nu Koh Phangan!! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van miloumichelle - WaarBenJij.nu

Koh Phangan!!

Door: Milou

01 December 2017 | Thailand, Koh Tao

Koh Phangan!

Donderdag 23 november
Omdat op het eiland alles behoorlijk ver uit elkaar ligt en de taxi zo te duur wordt besloten we voor de komende dagen een scooter te huren. Voor 3 dagen betaalden we 250 THB, ongeveer €6,50. We kregen een bijna nieuwe scooter mee en besloten ook gelijk te gaan rijden richting dan Phaeng waterval. Helaas stootte Franciska op de heen weg haar teen waardoor ze zich niet goed voelde en terug ging.
Wij gingen verder. Onderweg kwamen we er achter de onze scooter toch niet helemaal gemaakt is voor het berglandschap. Over het algemeen trok hij het net bij de berg omhoog, Michelle heeft bij 1 berg een stukje moeten lopen. Eenmaal aangekomen bij de waterval bleek deze uit meerdere lagen te bestaan. De eerste 2 lagen vielen heel erg tegen dus besloten niet verder te gaan naar de derde laag maar de andere kant op te gaan richting het viewpoint. Op onze slippertjes ging het eerste stuk prima, helaas was er richting het viewpoint niet echt een pad meer. Dus klimmen op slippers. Eenmaal boven waren we zeiknat van het zweet en buiten adem. Maar het uitzicht was echt geweldig! Over de helft van het eiland en over de zee met verschillende eilanden. Prachtig! Beneden even een beetje afgekoeld met onze benen in het water en een ijsje gescoort en weer op de scooter terug richting het hostel. In de avond was er een night market met local food en daarna hebben we wat gedronken bij de Amsterdam Bar. Er was alleen niks Hollands aan, behalve het feit dat je er een jointje kon kopen.

Vrijdag 24 november
Vandaag weer een scooter dag, deze keer met Franciska.
Op de planning stonden 3 watervallen aan de oostkant van het eiland.
Over een weg met veel bochtend en hellingen hadden we de eerste waterval zo gevonden. Stond duidelijk aangegeven en er was een klein winkeltje met drinken. Klein stukje lopen door de jungle, waterval zelf viel ons echter behoorlijk tegen.
Toch maar even afgekoeld en wat foto's gemaakt. Terug boven wat te drinken gekocht, de man die het tentje runde was slechtziend/blind. Hij leeft van het geld wat binnen komt van de touristen die de waterval bezoeken. De tweede waterval was bijna helemaal niet te vinden. Eenmaal gevonden leek het meer op de stroomversnelling van Walibi.
Ook de derde 'waterval' was meer een stroom versnelling. We hadden voor die dag ook nog een 'natural pool' op de planning staan. De weg daar naartoe ging echter recht naar beneden, daarom besloten we maar terug te keren. Onderweg besloten we dat we 's avonds wel op de night market konden gaan eten. Op de night market kregen we een flyer onder de neus met een uitnodiging voor een feestje als pre-party voor de half moon. Wij op de scooter daar heen, waren er wel geteld 10 mensen (inclusief wij). Dus maar weer terug via een ellendig stijle weg. We hadden bedacht om te gaan borrelen bij het hostel, daar waren meer die er zo over dachten. Rond 1 uur bedachten we met z'n allen dat we wel even konden kijken of het inmiddels drukker was op de pre party. Dus taxi gepakt, nog steeds niet drukker. Een van de mensen uit het hostel kwam achter een feestje op het strand. Daar was het uiteindelijk super gezellig!

Zaterdag 25 november
Laat thuis van het feestje en op tijd uit bed omdat we van kamer moesten wisselen. Lekker brak in de lobby omdat de nieuwe kamer nog niet schoon was. Raakte ik aan de praat met een Duits meisje die dezelfde middag een tattoo zou laten zetten bij Son Tattoo op het eiland. Ik had al iets moois in gedachten en besloot met haar mee te gaan. En zo zat ik 3 uur later met een nieuw plaatje op mijn onder arm :) Samen met de shop eigenaar een costum made tattoo ontwerpen met in groffe lijnen dat wat ik gezien had. Hij is gezet met bamboo op een traditionele Thaise manier. Super blij mee!
Zaterdagavond was het dan eindelijk tijd voor de halfmoon party!! Fluoricerende shirtjes gekocht en ons bij het hostel laten versieren met glitters! Het was echt een top feestje!!

Zondag 26 november
Rond 6.00 uur in bed en er om 10.00 uur weer uit moeten valt ons best even zwaar, zeker omdat het de tweede ochtend op een rij is.
Maar goed even douchen, backpack dichtgooien en maar wachten tot we opgehaald werden met de taxi om de boot te nemen naar Surat Thani om vanaf de nachttrein te nemen naar Bangkok waar we een nachtje blijven om een beetje bij komen van alle feestjes. Dinsdag gaan we voor 2 nachten naar Kanchanaburi.