Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van miloumichelle - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van miloumichelle - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Door: Milou

09 November 2017 | Thailand, Chiang Mai

Chiang Mai

Woensdag 7 november: ons eerst lekker uitgeslapen omdat het gisteravond toch wel erg gezellig was in Zoe in Yellow en club Spicy. Gelukkig gaat het uiterlijk om 02:00 dicht. Ons nieuwe hostel: Doi Doo Doa, is super schoon en de eigenaar La is heel vriendelijk/behulpzaam.
Na een ontbijtje bij de lokale koffiezaak zijn we een scooter gaan huren om een waterval en een tempel op te zoeken. Ik reed en Michelle zat achterop om te navigeren. We waren nog geen 200 meter bij de scooter verhuur vandaan toen we al aangehouden werden. Omdat ik geen internationaal rijbewijs heb kregen we een boete, maar na het betalen van die boete krijg je een papier waarmee je 3 dagen mag rondrijden. De boete is 500 bath, ongeveer €13. De stad uit was even lastig, de weg vinden lukte niet helemaal. Eenmaal de stad uit ging het prima! Recht uit, recht aan. Helaas zijn we de afslag van de bedoelde waterval voor bij gereden en als je wilt keren moet je een paar kilometer om rijden. We zijn dus maar door gereden naar de volgende. Na ongeveer 60km te hebben gereden bereikten we de parkeerplaats voor de waterval. Deze mutsen hadden natuurlijk niet gepint voordat we weg gingen dus hadden nog net genoeg geld om te betalen voor het parkeren en de entree. We moesten ongeveer een kilometer lopen tot we bij een bordje kwamen met waterval en human faced cave. Eerst maar een stukje door het water en een beetje klimmen toen kwamen we de grot. We zagen er allebei geen human face in maar de foto's zijn leuk geworden. Ook leek het alsof er iemand in de grot lag te blowen. Weer naar beneden en toen door gelopen naar de waterval waar we heerlijk in onze bikini in het water hebben gelopen. Ongeveer 16:30 waren we terug bij onze scooter en moesten we nog 60km terug tuffen. Helaas besloot mijn telefoon er vandaag weer mee op te houden. En besloot SOS berichtjes uit te zenden. Mam en pap helemaal in de stress. Dus ik heb maar besloten om toch een nieuwe telefoon te kopen. Een nieuwe samsung J7+. Ongeveer €290 voor betaald. Na het aanschaffen van een nieuwe telefoon hadden we zin in westers eten. Dus HAMBURGERS!! Na de lekkere burger ons even snel gedouched en op naar de Lady Boy show. Het was echt fantastisch! Ik zal proberen wat foto's te plaatsen.
Bij terug komst in het Hostel hebben we een nieuw hostel geboekt want morgen gaan we naar Pai! Om 13:00 uur worden we opgehaald met een mini van om in ongeveer 3 uur naar Pai te rijden. Ook hebben we vliegtickets geboekt voor ongeveer €70 vliegen we maandag naar Surat Thani om van daar uit naar Krabi te gaan!

Donderdag 8 november: Lekker rustig ochtendje. Onze grote backpack omgeruild voor onze kleinere tas met spullen voor 3 dagen. Onze backpack mag zo lang bij La in het hostel blijven staan. We hebben gelijk maar 2 nachten bijgeboekt voor als we zaterdag terug komen. We zijn even naar de 7eleven gelopen om eten en drinken te halen voor de rit naar Pai. Reisziekte tabletjes opgegeten omdat de rit nog al via slingerde wegen gaat. Na een lange rit van bijna 4 uur in een propvol busje zijn we aangekomen in Pai. Het Ibiza van Thailand. We houden allebei net al van dit dorpje! Na aankomst heel even op bed gelegen en met hef thuisfront gebeld. Daarna naar de Pai Walking Street gegaan om lekker dingen te eten en een drankje te doen. Ook wilden we onze nagels laten doen maar blijkbaar was dit voor iedereen te veel moeite dus hebben we maar een biertje gehaald en drinken we deze op in ons kamertje. Was trouwens erg klein is, maar wel schoon! Vanavond hebben we een tour geboekt voor morgen waarbij we langs allerlei bezienswaardigheden worden gebracht. Omdat het steeds wat regent en de wegen glad zijn wilden we liever geen scooter huren om zelf op pad te gaan. Om 9:45 moeten we ons melden en zijn rond 1900 terug!

In de volgende blog ons Pai avontuur!

• 13 November 2017 - 14:59

Antje:

Kijk uit naar het verslag van Pai goede reis en veel plezier .
    Hoorde van de buurjongen die ook een huis heeft in Thailand .dat er veel restaurants zijn die als je te veel besteld, dus je bord niet leeg hebt je dubbel moet betalen