Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van miloumichelle - WaarBenJij.nu Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van miloumichelle - WaarBenJij.nu

Pai

Door: Milou

13 November 2017 | Thailand, Chiang Mai

Pai!

Vrijdag 9 november
Vanmorgen om 10:00 zijn we vertrokken vanaf de ticketoffice va AYA service om de hele dag prachtige dingen te bekijken. We waren met een klein groepje van 7 mensen van over de hele wereld.
We begonnen onze de bij de Witte Boeddha van Pai. Klein min puntje; om dit prachtige grote ding van dichtbij te bekijken moesten we wel even 1095 treden beklimmen. En dat was ons er van te voren niet bij verteld. Gelukkig is de temperatuur in de ochtend prima te doen en zijn we naar boven gegaan met halverwege een korte pitstop. Eenmaal boven was het uitzicht adembenemend mooi! We konden over heel Pai heen kijken. Na op adem te zijn gekomen en wat mooie plaatjes geschieten zijn we weer naar benenden gelopen. Onderweg nog wat theoriën bedacht over wat er gebeuren zou als je struikeld. Gelukkig is dit niet gebeurt!
Eenmaal beneden wilden we onze gids vragen waarom de witte boeddha wit is, helaas sprak de beste man bar slecht Engels en zaten we zonder antwoord. Ik kan het op Google kan ik het ook niet zo vinden dus thuis maar even kijken. Na de Boeddha zijn we doorgereden zijn de doorgereden naar het Yun Lai viewpoint. Wederom een prachtig mooi uitzicht over de Pai. Leuke foto's gemaakt. Vanaf hier konden we ook de witte boeddha zien waar onze dag begon. Onderweg naar beneden even gestopt in China Town. Dit hadden ze van ons wel over mogen slaan. Eigenlijk was er niks te zien op een paar gouden beelden na. Michelle en ik vinden een kat die we maar gekriebeld hebben. Na China Town eindelijk naar de Sai Ngam hotsprings. Heerlijk warm water waar we een half uur mochten dobberen en niks doen. Beetje jammer dat we onze natte bikini aan moesten houden omdat we later nog bij een waterval zouden gaan zwemmen. Bij de hotsprings krijgen we een lekker lunch van kip met rijst. Verder gereden naar Coffee in Love voor lekkere koffie met een onwijs mooi uitzicht. Door gereden naar een Land Split die in 2008 is ontstaan na een aardbeving, lekkere klim party waar Michelle een schaafwond aan over heeft gehouden. De Pambook waterval waar we zouden gaan zwemmen viel een beetje tegen. Het was er heel druk en de waterval aan de kleine kant. Onze dag hebben we afgesloten bij Pai Canyon. Een stukje omhoog geholpen en een klein klim maar wat een waanzinnig uitzicht! Helaas was het wat bewolkt waardoor de zonsondergang niet heel goed zichtbaar was. Dit maakte het niet minder bijzonder! De taxi bracht ons weer naar dorp waar we nog wat leuke winkeltjes leeg gekocht hebben en een manicure laten doen. Omdat we onderweg heel veel mensen tegen kwamen die een ongeluk hadden gehad met de scooter besloten we toch ook maar met de bus weer terug te gaan naar Chiang Mai.

Zaterdag rond 16.30 zijn we weer terug voor ons tweede Chiang Mai avontuur!