Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van miloumichelle - WaarBenJij.nu Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van miloumichelle - WaarBenJij.nu

Koh Tao

Door: Milou

30 November 2017 | Thailand, Koh Tao

Het is even stil geweest maar het gaat nog steeds prima met ons!

Zaterdag 18 november t/m woensdag 22 november
Op Koh Tao hebben we beide met succes ons IDD open water gehaald. Dit betekend dat we nu samen met een dive master mogen duiken naar maximaal 20 meter diepte.

Omdat onze duikcursus pas zondag zou beginnen moesten we een nacht overbruggen in een accomodatie vlakbij de duikschool. Op booking.com had dit guesthouse prima recensies en zagen de foto's er ook veel belovend uit. Eenmaal aangekomen snapten we niet zo goed waar deze recensies vandaan kwamen. Onze cabana had alleen maar een ventilator waardoor het amper afkoelde en douchen dus weinig zin had. Ook zaten er verschillende onverklaarbare vlekken in het matras en de lakens.
Gelukkig hadden we al het besluit genomen om mee te doen met de bekende pubcrawl van Koh Tao die start vanad Choppersbar. Ons voornemen: flink wat borrels zodat we van de borrels en de ranzigheid niet zoveel mee zouden krijgen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Onwijs toffe avond gehad, veel nieuwe mensen leren kennen.

De dag erna moesten we wisselen van guesthouse. Onze nieuwe kamer was echt een verademing. Fijne bedden en heerlijk schoon! De kosten van deze kamer zaten inbegrepen bij de duikcursus. Na een even bijkomen moesten we ons melden bij de duikschool om wat formulieren in te vullen en alvast wat informatie te krijgen over hoe de komende dagen eruit zouden zien. Daarna wat te eten gehaald en nog wat gedronken bij een bar aan zee. Hier liepen we een Nederlandse man tegen het lijf die al een aantal jaar op het eiland woont. Na wat kletsen kwamen we er achter dat hij de eigenaar is van de snackbar die Hollandse snacks verkoopt. Wij hadden hier al 2x voor de deur gestaan maar bij de tweede keer kwamen we erachter dat de zaal gesloten blijft. Echter wilde de beste man wel een deal met ons maken, als ik een bestelling kon plaatsen na het halen van onze IDD zou hij het klaarmaken en komen bezorgen!!
Na een klein drankje, snel naar bed want zoals vaker na een feestje waren we allebei dood op.

Zondagochtend moesten we ons op tijd melden voor onze eerste theorie les en het passen van de duikspullen!
Na de middag zouden we al onze eerste duik gaan maken naar ongeveer 6 meter om allerlei oefeningen te doen zodat we alle mogelijke problemen onder water kunnen oplossen.

Ik ga de dagen niet helemaal beschrijven maar ze waren echt waanzinnig! In totaal hebben we 5 duiken gemaakt waarvan de diepste tot 20 meter.
Onze derde duik was wel het meest bijzonder. Dinsdagochtend zouden we voor het eerst echt op open zee gaan duiken naar ongeveer 20 meter. Na ongeveer een kwartier onder water gebaarde onze instructrise dat we haar moesten volgen en vervolgens begon ze keihard te zwemmen. Wij hadden geen flauw idee waarom, tot dat vlak voor ons een prachtige whale shark op dook! Tuurlijk hadden we gehoord dat hij zo nu en dan rond Koh Tao gezien werd maar hier hadden we niet op gerekend. Sommige mensen hebben al 1000 duiken gemaakt en hem nog maar 3x gezien. Dit was zo uniek en bijzonder!
Zo waren we even ons theorie examen van die middag vergeten.
Na de middag moesten we deze maken, heel moeilijk was het niet en iedereen met vlag en wimpel geslaagd! Dus; Hollandse snacks en natuurlijk een feestje 's avonds met Franciska en twee mexicanen.

Helaas zou dit betekenen dat we woensdag brak op de boot moesten.
We hadden tickets geboekt voor de boot van 10.00 uur. Tot onze grote ergernis wilde de deur van onze badkamer al sinds de vorige avond niet meer open. En natuurlijk niemand op de receptie. Woensdagochtend gelukkig wel. Ik gelijk om 8.00 uur heen, helaas snapten ze er bar weinig van en dreigden we onze boot te missen. Om 9.30 gaan vragen of er al enigzins schot in de zaak zat, toen er net een mannetje op de brommer aan kwam met een flex in zijn hand.
Deze is nog een anderhalf uur bezig geweest om de deur open te krijgen.
Reden dat we niet wilden gaan; onze dure bikini's hingen in de douche te drogen.
Uiteindelijk kregen we netjes onze key deposit van 50p bath terug en mochten we langer gebruik maken van de kamer omdat de volgende boot pas om 15.00 uur zou gaan. Hier moesten we helaas wel nieuwe tickets voor kopen, kosten 1000 bath voor ons samen ongeveee €26.

Tegen de avond dan toch eindelijk aangekomen bij ons nieuwe hostel op Koh Phangan! Hier troffen we Franciska opnieuw en hebben we samen wat gegeten. De rest van de avond hadden we nodig om uit te brakken.

• 01 December 2017 - 10:34

Antje:

Je (schrijf) stilte is wel te begrijpen. Je maakt ook zoveel mee
    En je wilt natuurlijk je Nederlandse gewoonte om te partyen niet
    Verleren